💰 😲 TIJDELIJK AANBOD Amex t/m 30 april 2024!
Nu 48.000 Membership Rewards, onbeperkt loungetoegang & € 300 dinertegoed! BEKIJK DEAL

Thai Airways review Chiang Mai (CNX) – Bangkok (BKK)

Hier lees je mijn review van Thai Airways vlucht TG103 van Chiang Mai (CNX) naar Bangkok Suvarnabhumi (BKK). Ik woon momenteel in Chiang Mai en het leek mij leuk een dagje Bangkok te doen, puur omdat het kan met dit soort goedkope tickets. De heenreis met Thai Airways lees je hieronder, de terugreis met Thai Vietjet Air review vind je hier.

Vlucht: Thai Airways TG103
Vliegtuig: Boeing 777-200
Klasse: Economy
Ticketprijs: € 35,-
Departure: 10:05 uur Chiang Mai International Airport
Arrival: 11:25 uur Bangkok Suvarnabhumi International Airport

Thai Airways CNX BKK zonder Silk Lounge

Dinsdag 26 september 2017, de dag begint met een goedkoop ritje met Uber. Voor slechts 50฿ kom ik van mijn appartement op het vliegveld, dat is omgerekend € 1,25 voor een rit van 15 minuten! Normaal kost deze rit altijd 200฿ (vast tarief van/naar Chiang Mai Airport), maar door je speld/pin in de Uber-App iets buiten de terminal te plaatsen, verlaagt dit de prijs met 75%. Het is vervolgens nog 1 minuut lopen naar de vertrekhal. Tip!

Ik was mooi vroeg van bed gegaan om op het vliegveld nog even te werken in de lounge. Eenmaal aangekomen op het vliegveld direct een dikke tegenvaller: de Thai Domestic lounge is vanaf 1 september 2017 gesloten wegens renovatie. Gek, want dit staat nergens vermeldt, zelfs niet op de website van Thai Airways, Star Alliance of de website van Chiang Mai airport. Ze bieden een tijdelijke optie – Thai restaurant – maar dit ziet er alles behalve uitnodigend uit. Achteraf gezien had ik beter een vlucht met Bangkok Airways kunnen boeken, hun lounge is wel open en ik ruik de verse koffie al. Aangezien alle stoelen in de normale wachtruimte bezet zijn, besluit in ergens op de grond de laptop open te klappen. Luxeprobleem van een digital nomad 😉

Thai Airways lounge CNX closed renovation Chiang Mai

09:45 uur, tijd om te boarden. Een overvolle vlucht als ik zo kijk naar de rij voor de balie, maar dankzij mijn Star Alliance Gold-status (bedankt Turkish airlines) kon ik via Priority boarding mooi snel instappen. Het vliegtuig lijkt overigens een oud beestje te zijn, zeker in vergelijking met de Airbus A350 van Thai Airways waar ik laatst in vloog. Gelukkig is het een korte vlucht van nog geen 50 minuten. Dit vliegtuig heeft overigens een 3-3-3 opstelling en er is een kussentje aanwezig. Ga je echter binnenkort vliegen met Thai Airways en gaat het om een lange(re) vlucht? Kijk dan of je in hun Airbus A350 of Boeing 787-800 Dreamliner terecht kan komen. Dat is iets prettiger, al is het alleen al voor de USB-poort om je mobieltje op te laden.

Thai Airways cabin 777-200

Er is IFE (inflight entertainment) aanwezig op deze vlucht. Een klein scherm met verouderde interface, hoe verrassend. Vrij overbodig natuurlijk op dit soort korte vluchten en als ik zo om mij heen kijk wordt er weinig (lees: geen) gebruik van gemaakt. De beenruimte is ‘gewoon’, niet veel niet weinig. Over het eten en drinken kan ik weinig vertellen. Hoewel er vrijwel direct een chicken wrap werd uitgedeeld met koffie/thee/water/sinaasappelsap naar keuze, heb ik hier vriendelijk voor bedankt. Omdat ik nog aan het ‘vasten’ ben in de ochtend, vond ik het deze fabriekswrap niet waard om dit te doorbreken 😉 De buren genoten wél van deze snack, dus hij was ongetwijfeld erg lekker.

Thai Airways view Chiang Mai CNX

Na een klein uurtje wordt de daling alweer ingezet. Het vliegveld van Bangkok Suvarnabhumi is in zicht en we maken uiteindelijk een zachte landing. Eigenlijk gaat de hele vlucht, inclusief boarden en uitstappen erg soepel. Omdat het een vlucht is binnen Thailand (domestic) is er geen gedoe rondom immigratie en/of paspoortcontrole. Je kan dus gewoon doorlopen en voor je het weet zit je in de Airport Rail Link richting Phaya Thai.

Kortom, een prima vlucht voor € 35,- euro. Een snelle manier om je te verplaatsen binnen Thailand en goedkoper dan bijvoorbeeld de nachttrein die er 14 uren over doet. Thai Airways levert hier een prima dienst en er is weinig op aan te merken. € 35,- klinkt trouwens weinig, maar als je in mijn geval geen gebruik maakt (kan maken) van de lounge en je skipt de maaltijd, dan is het natuurlijk nog relatief veel geld. Zeker als je weet dat de LLC (low cost carriers) ditzelfde ritje maken voor minder dan € 17,- euro! Dit lees je in mijn Vietjet Air review Bangkok (BKK) – Chiang Mai (CNX) blog.

Auteur afbeelding

Auteur Erik Benjamin. Geplaatst op .

Handtekening